Založ si blog

čo máte doma?

pineapplesČo vám visí doma na čestnom mieste, predpokladajme že nad pohovkou v obývačke? Čo máte vystavené vo svojej vitríne? Ako doma stolujete a čím si krášlite svoj domov?

Keďže sa snažím výtvarným umením živiť, môj postoj k estetičnu je profesionálne deformovaný. Musím priznať, že keď idem niekam na návštevu, vždy sa najprv porozhliadnem po stenách a ich výzdobe. Opomenúc príšerný trend anilínových odtieňov slniečkovo žltej, oranžovej, „marhuľovej“, hráškovej a podobných zverstiev, dostávajú ma veci ako nástenné nálepky, anglické či nedajbože slovenské citáty múdrych životných ponaučení, prefabrikované obrazy z veľkých bytových reťazcov a ďalšie amatérske dizajnové vylepšenia. Plejády sošiek a rôznych malých podivností. Nabielené panenky Márie po babičke. Univerzálny biely náter čohokoľvek v štýle „provence“.

Nie som bytová dizajnérka. Nie som ani psychologička. Fascinuje ma nutkanie ľudí obklopovať sa vecami pofidérnej hodnoty a významu. Gýč je proste nezmerná studnica materiálu. Nájdete ho v najlepších galériách. Krášli verejné priestory. Priznávam, sama mám doma niekoľko predmetov, ktoré sa do kategórie smelo hlásia. Čo všetko sme ochotní si do svojho domova dať? Vkus, tak neuchopiteľná záležitosť. Verím, že čiastočne je to otázka prostredia a výchovy z detstva, vplyv rodičov ako prvotnej autority. Aj ja som svojim rodičom ešte na začiatku strednej školy kupovala „vtipné“ hlinené sošky a páčia sa mi úlety špičkových dizajnérov a výstredných umelcov. Sadrového trpaslíka síce nemám, ale pár „bibelotov“ by sa našlo aj u nás doma. Neskôr vám ich možno ukážem. Zatiaľ sa môžete inšpirovať vo vodách pinterestu.

http://https://cz.pinterest.com/search/?q=kitsch

PS: počula som, že tento rok frčia XXL porcelánové ananásy… Hor sa do sezónnej výzdoby!

(V americkej oblasti ananás symbolizuje pohostinnost, s ktorou bol privítaný Columbus, keď sa šťastne pomýlene vylodil. U nás by sme predsa len mohli dať prednosť porcelánovému bochníku chleba a soľničke 😀 )

Trochu umenia do toho DIY

22.08.2016

Prednedávnom som si obhliadala nápady, čo urobiť so starou komodou z bazáru, ktorej patina (rozumej obúchaný syntetický lak) dospel do štádia „renovuj alebo vyhoď“. A tak som hľadala inšpiráciu. Zaujal ma projekt inšpirovaný Mondrianovým kultovým dielom. Stačí trocha precíznej práce s maskovacou páskou a farbami a máte kus umenia. Viem si to skvele [...]

Stredobod kuchyne

08.08.2016

Kedysi bola ústredným prvkom kuchyne pec, dnes to nie je ani tak sporák, ako jeho protipól – chladnička. Len pár študentov a zanietených prírodných ekológov sa dnes zaobíde bez tohto skvelého vynálezu. Na trhu prevládajú základné biele modely a čoraz viac i luxusnejšie vyzerajúce nerezové varianty. Ale keď sa rozhodnete, že potrebujete niečo špeciálne, stačí [...]

Saleziáni, majstrovstvá Slovenska, hokejbal, kategória U15, Nová Dubnica, mReportér

Aj kresťania sa vedia zabávať. Po omši to roztočili s hokejkami na ihrisku

24.04.2024 05:00

Zábery z vydarenej akcie zachytil mReportér Daniel Imriška.

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

notakhej

No tak hej

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 5507x
Priemerná čítanosť článkov: 1836x

Autor blogu

Kategórie